Blogtrottr
批踢踢實業坊 Tech_Job 板
 
Protect Yourself & Family

Never walk alone again with MyForce personal security you keep on your smartphone. Our 5-Diamond CSAA Monitoring Agents instantly monitor all alerts 24/7 nationwide.
From our sponsors
[請益] 有前輩有這樣的經驗嗎
Aug 15th 2013, 17:14, by DrMC

作者DrMC (三重劉德華)

看板Tech_Job

標題[請益] 有前輩有這樣的經驗嗎

時間Thu Aug 15 17:14:34 2013

文長抱歉 小弟原先在A公司投了履歷 很順利的與人資取得聯繫 確定好面試時間與內容 在面試結束後 該單位的主管說大約要等1~2個禮拜的時間才會確定 於是在等待的時間內我又再去B公司面試 一樣也是要等1~2個禮拜的時間 但前幾天接到A公司人資的電話 詢問我有無意願到該公司任職 老實說對於工作內容以及職務吸引 A遠勝於B 於是我當下直接答應了 隔天也直接去公司附近找房子準備相關事宜 也跟人資通了電話 確定在隔個禮拜一就到公司報到 確定好後掛掉電話 隔了10分鐘後人資又打過來 說是對於我的基本資料要再作確認 這時我就有點納悶了 不了解這個意思是什麼 原來是因為我的父母職位欄的部分 C公司與A公司是類似的公司 此時人資就和我說要再和主管確認 說禮拜四的時候再和我確認 於是今天我收到他的email 內容是由於上層有考量blablabla 故不任用 我想請問有版上的前輩遇到和小弟一樣的狀況嗎 現在有點不知所措 因為一直以為A就是我的目標 謝謝各位看完 給我一點意見 -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 118.166.244.7

mico409:所以你父母在C公司 但是C與A屬於競爭者的關係? 08/15 17:24

luckysmallsu:有拿到紙本offer嗎 08/15 17:26

DrMC:回一樓 是 僅有口頭OFFER 人資表示報到當天簽就可以 08/15 17:28

luckysmallsu:你真的被表了... 原來鄉民講的都是真的= = 08/15 17:36

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    dfgfdgd 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()